Jak technologia sztucznej inteligencji ukształtuje przyszłość marketinguNowe technologie cyfrowe zmieniają sposób działania marketerów i sposób łączenia się konsumentów z markami. Eksplozja nowych urządzeń, sieci społecznościowych, wirtualnych asystentów, inteligentnych urządzeń domowych i usług podłączonych do Internetu przyspieszyła przyjęcie technologii sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego, a także cyfrowych strategii marketingowych, takich jak marketing mikromomentów, wyszukiwanie głosowe, reklamy dynamiczne i reklama natywna. Marki, które przyjmują AI, uczenie maszynowe i powiązane technologie, mają potencjał, aby znacznie zwiększyć swoją skuteczność w marketingu i innych działaniach biznesowych. Artykuł wyjaśnia, czym jest technologia AI i jak można ją wykorzystać do przekształcenia przyszłości marketingu.

Czym jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja to nauka o tworzeniu inteligentnych maszyn, które mogą się uczyć i podejmować decyzje. AI jest wykorzystywana do projektowania programów komputerowych, które mogą podejmować autonomiczne decyzje. Rozwiązania AI są tworzone z założeniem, że maszyny mogą się uczyć i podejmować decyzje na równi z ludźmi. AI jest również wykorzystywana do tworzenia programów komputerowych, które mogą replikować ludzkie funkcje poznawcze, takie jak rozumowanie, planowanie, uczenie się i przetwarzanie języka.

Technologie AI mogą wspierać projektowanie procesów biznesowych i opracowywanie nowych modeli biznesowych. Koncepcja AI istnieje od lat 50. XX wieku i w kolejnych dekadach ewoluowała wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów, rozwojem nowych algorytmów, ewolucją nowych modeli biznesowych, wzrostem ilości przechowywanych danych oraz postępem technologii takich jak uczenie maszynowe i przetwarzanie języka naturalnego.

W marketingu technologia AI może być wykorzystywana do identyfikacji preferencji klientów, rekomendowania produktów i usług, automatyzacji kampanii marketingowych, analizy danych i przewidywania zachowań konsumentów.

Jak AI może przynieść korzyści marketerom

Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w marketingu, aby pomóc w przetwarzaniu i analizie danych, sprzedaży i generowaniu leadów, zarządzaniu kampaniami, zaangażowaniu klientów i obsłudze klienta. Technologie marketingowe oparte na AI mogą wykorzystywać uczenie maszynowe i dane z Internetu rzeczy do identyfikacji preferencji konsumentów, zachowań zakupowych i intencji zakupu.

AI można wykorzystać do tworzenia dynamicznych treści dla różnych segmentów klientów, przewidywania zmieniającego się popytu i wybierania najlepszych zapasów z centrów dystrybucji oraz przewidywania dostępności usługodawców. AI może być również wykorzystywana do szkolenia pracowników ludzkich w zakresie takich umiejętności jak wiedza o klientach i produktach, zgodność z polityką i przepisami oraz inne umiejętności, których trudno się nauczyć.

AI można wykorzystać do tworzenia doświadczeń zorientowanych na klienta poprzez wirtualnych asystentów, boty obsługi klienta i dynamiczne reklamy. AI może napędzać znaczny wzrost przychodów i rentowności, pomagając marketerom w bardziej efektywnej identyfikacji i obsłudze klientów. Na przykład, AI może być wykorzystywana do identyfikacji preferencji klientów i tworzenia rekomendacji.

AI można również wykorzystać do automatyzacji lub przyspieszenia zadań, które obecnie są wykonywane ręcznie, takich jak obsługa klienta, generowanie leadów, sprzedaż i zarządzanie kampaniami.